kaelynnpup

Steun een pup

Acties

Soms heb je gewoon zin om iets goeds te doen voor een ander. Zet je enthousiasme in en start een Actie.

Wij helpen je me dit stappenplan op weg.

1. Kies een actie die je aanspreekt.

2. Bedenk hoeveel geld je hiermee wilt ophalen

3. Plan hoe je het gaat doen en wanneer

4. Deel je actie op social media en plaats een sprekende foto

5. Hoe persoonlijker je verhaal is, hoe meer resultaat.

6. Start en maak veel plezier.

7. Tel je geld en stort het op rekeningnummer NL57RABO0120877228 t.a.v. Stichting Therapiehond

8. Of nog leuker...  organiseer een speciaal moment waarop jij jouw cheque overhandigt aan Stichting Therapiehond Nederland

Vertel waarom je Stichting Therapiehond Nederland wilt helpen. Zet je social media in, plaats een sprekende foto bij je tekst, dat helpt enorm.

Je kunt bijvoorbeeld vertellen dat

Een therapiehond getraind is om contact te zoeken met mensen en zich te laten knuffelen en aaien. Ze stimuleren bij oefeningen, laten mensen lachen, doorbreken stilstand, ze helpen bij het maken van een praatje, ze brengen herinneringen terug, prikkelen de zintuigen. Hun begeleiders zorgen voor een veilig, ontspannen contact. Mensen knappen er lichamelijk, emotioneel en geestelijk van op.. Onze honden zijn gehoorzaam, zonder tekenen van angst of agressie, ook niet als er eens gegild of geschreeuwd wordt.

collage STN

• Je kunt via een "garage sale" , Marktplaats, of bijvoorbeeld Marktplaats op Facebook, spullen verkopen.
  • Een kraampje huren op de Zwarte Markt of op een Vlooienmarkt/Kofferbakmarkt bij jou in de buurt kan ook.
  • Bij de buren en kennissen langs, of gewoon bij mensen aanbellen. De beste tip is: Durf te vragen!
  • Zamel lege flessen in en doneer het statiegeld aan ons.
  • Je kunt jezelf (en je vriendengroep) laten sponsoren in iets wat je graag doet.
  • Bijvoorbeeld "als ik 30 minuten zwem, wil je mij dan sponsoren".
  • Bak je graag? Ga aan de slag en kook en bak. Iedereen mag proeven die je sponsort. Of je biedt een pakje koekjes aan in ruil voor geld.
  • Je kunt een rally race organiseren. Stippel een leuk parcours uit en je hebt gegarandeerd een leuke dag.
  • Brei of haak je?  Verkoop of geef cadeau, het geld dat je daarmee bespaart past bij je actie.
  • Ben je beter in timmeren? Timmer hondenbedden of voerbak-houders. Of een vogelhuisje en verkoop die.
  • Ken je de mini bibliotheek/mini huisjes? Plaats er één bij jou in het raam of in de tuin. Zet er (handgemaakte) artikelen, cadeautjes of kaarten in en leg uit dat de opbrengst naar STN gaat.(laat ze het envelopje met geld bij je in de brievenbus gooien).
  • Wat denk je van een moddergevecht? Of een bootcamp?
  • Bied op een feestje aan bij mensen hun pinknagel te lakken voor geld, of hun haar te vlechten.
  • Een (virtuele) games party? Met je computer, telefoon of een playstation een koud kunstje. Een ouderwets spelletje mag natuurlijk ook!
  • Ben je jarig, kreeg je geld voor Kerst of Sinterklaas, een bruiloft, jof ubileum? Geef een deel (of alles) aan STN.